Ghid pentru crearea unui landing page care convertește (cu exemple)

Un landing page (pagină de destinație) este o pagină diferită de alte pagini web, deoarece vizează un anumit public cu un scop clar. Când sunt implementate corect, paginile de destinație pot fi foarte eficiente pentru a atrage potențiali clienți potențiali sau conversii, de unde și neevoia uni ghid pentru crearea unui landing page care convertește.

Această focalizare unică este ceea ce face ca aceste pagini să se convertească atât de bine. De ce? Pentru că atunci când utilizatorii intră online, nu au răbdare și vor să găsească ceea ce au nevoie în câteva secunde. Adevărat?

Dacă facem clic pe o reclamă, ne așteptăm să vedem imediat mai multe detalii despre ceea ce este promovat. Nu avem timp să ajungem pe o pagină generală și să căutăm articolul sau serviciul pe care l-am văzut în anunț.

Și de aceea ai nevoie de un landing page.

În continuare vom vorbi despre diferite tipuri de landing pages și vom analiza câteva exemple. La finalul articolului vei ști exact cum să construiești singur un landing page care convertește.

Ce este un landing page?

Un landing page este o pagină de destinație pe care „aterizează” vizitatorii site-ului atunci când fac clic pe un link (CTA) sau pe un anunț.

Cele mai eficiente pagini de destinație sunt concepute cu un singur scop în minte. Fiecare element – de la text la butoanele CTA și imagini – ajută să convingă vizitatorul să întreprindă acțiunea dorită.

Deoarece pagina de destinație are un obiectiv specific și un îndemn, adesea nu are un meniu de navigare pe site (sau cel puțin nu la fel de extins ca meniul site-ului). Sunt concentrate și compacte!

De ce să folosești un landing page?

Specialiștii în marketing folosesc paginile de destinație deoarece sunt mai direcționate, mai oportune și au șanse mai mari de conversie.

Să presupunem că ești fotograf și derulezi o campanie de publicitate plătită pe Facebook care vizează femeile însărcinate pentru a rezerva o sesiune de portret de familie.

Ar fi mai logic să redirecționezi vizitatorii către pagina ta care descrie serviciul de fotografie sau către o pagină de destinație care se concentrează pe serviciile tale de ședințe foto de maternitate?

Dacă ai răspuns pentru a doua opțiune, ai perfectă dreptate!

Aceste pagini independente pot fi folosite pentru anunțuri (cum ar fi anunțuri Google, text sau grafice) sau mesaje sponsorizate (cum ar fi un vlogger care spune „Pentru 10% reducere, accesați comanie.ro/ofertavlog”).

Diferența dintre un landing page și un site web

Principala diferență dintre un landing page (pagină de destinație) și un site web (sau o pagină de pornire) este că traficul către paginile de destinație provine din anunțuri plătite sau din alte tipuri de campanii direcționate, cum ar fi postări sponsorizate, campanii de e-mail sau colaborări cu parteneri.

Traficul către site-ul sau pagina de pornire este mai general și provine din tot felul de surse, inclusiv direct și organic, adică din motoarele de căutare.

Paginile de pornire includ, de obicei, mai multe informații generice și oferă vizitatorilor mai multe opțiuni de navigare pe site. Deoarece audiența este mai generală, scopul paginii de pornire este să segmenteze vizitatorii și să îi conducă către pagini mai direcționate.

Paginile de destinație, pe de altă parte, și-au dobândit deja publicul țintă vizat, așa că scopul este mai clar, acela de a converti vizitatorul.

Anunțul sau campaniile plătie care duc la pagina de destinație solicită vizitatorului să meargă la acea pagină de destinație pentru a finaliza o anumită acțiune. Iar conținutul și butoanele de acțiune de pe pagina de destinație vor sprijini acest lucru – în mod ideal, fără nimic care să-l îndepărteze pe vizitator de a finaliza acțiunea dorită.

Cum să construiești un landing page fără un site web

Crezi că dacă nu ai niciun site web înseamnă că nu există nicio modalitate de a-ți construi propria pagină de destinație? Suntem aici să vă spunem că puteți! De fapt, este super ușor.

Cu generatorul de pagini de destinație MailerLite, își poți crea propriile pagini de destinație în doar câțiva pași simpli.

Alege unul dintre numeroasele șabloane de pagini de destinație gata făcute pentru a începe. Apoi este doar o chestiune de a schimba imagini și text.

Pentru a finaliza designul paginii de destinație, poți adăuga blocuri suplimentare în pagină și poți modifica culorile, fonturile și alte stiluri. Dacă te simți creativ, poți să-ți creezi propria pagină de destinație de la zero cu editorul ușor de utilizat prin glisare și plasare.

Poți urmări acest tutorial video despre cum să construiești o pagină de destinație pentru a vedea cât de ușor este.

Trimite newslettere gratuit. Pe viață!

MailerLite te ajută să creezi campanii profesionale și personalizate pe cont propriu, cu instrumente de marketing puternice, dar ușor de utilizat.

Crește-ți publicul și intră în legătură cu acesta, folosind buletine informative, pagini de destinație, ferestre pop-up, site-uri web, automatizări și multe altele, toate fără codare!

Încercă acum cu un cont gratuit pe viață și asistență premium 24/7.

Newsletter gratuit pe viață cu MailerLite

Tipuri de pagini de destinație

Pagină de destinație comprimată

Scopul unei pagini de destinație comprimată este de a capta e-mailul unui vizitator. Aceste pagini sunt, de obicei, cele mai eficiente în partea de sus a pâlniei de marketing și oferă un bonus (cum ar fi un tip de conținut închis sau o testare gratuită) în schimbul adresei de e-mail.

Paginile de destinație comprimate sunt simple și direct la obiect, cu o descriere scurtă, câteva imagini și un formular și un buton atrăgător.

Drift menține totul simplu, fără meniu care să distragă atenția vizitatorului și să nu navigheze pe altă pagină, o descriere scurtă, dar convingătoare și butoane care ies în evidență.

Exemplu landing page Drift - pagină de destinație comprimată

Paginile de destinație comprimate sunt excelente pentru a-ți construi lista de e-mail. Dacă gratuitățile sunt relevante pentru produsul sau serviciile tale, este un indiciu bun că vizitatorii care se înscriu vor fi interesați de ceea ce ai de spus în viitor.

Pagina de destinație pentru captarea potențialilor clienți

Paginile de destinație comprimate și paginile de captare a potențialilor clienți sunt de fapt destul de asemănătoare. Amândouă oferă ceva în schimbul datelor de contact.

Cu toate acestea, paginile de destinație pentru captarea potențialilor clienți solicită de obicei mai multe informații, cum ar fi numele, numărul de telefon și detalii despre compania sau poziția vizitatorului, astfel încât clienții potențiali să poată fi calificați. În general, cu cât mai jos în pâlnia de marketing, cu atât poți solicita mai multe informații.

Telesign folosește bullet points pentru a informa în mod clar vizitatorul pentru ce se înscrie. Au inclus chiar și dovezi sociale pentru încurajarea suplimentară.

Pagina de destinație pentru captarea potențialilor clienți - TelsignPaginile de captare a potențialilor clienților funcționează pe tot parcursul canalului de marketing și, în special, la conversia vizitatorilor care și-au arătat deja interesul pentru oferta ta, de exemplu, dacă au descărcat studiile de caz.

Pagina de destinație prin clicuri

Scopul acestei pagini este de a educa vizitatorul și de a „vinde” produsul sau serviciul, pregătindu-l pentru următorul pas – angajarea la încercarea gratuită și, eventual, la o achiziție. Din acest motiv, copywrite-ul, aspectul și designul paginilor necesită mult mai multă atenție decât alte tipuri de pagini.

Pentru început, designul ar trebui să fie conform brandului, curat și ușor de digerat, cu imagini care arată produsul și îți susțin afirmațiile.

Paginile de destinație pentru vânzări ar trebui să înceapă cu un potențial punct de nevoie sau problemă și să ofere o soluție prin descrierea beneficiilor. Dacă poți include și câteva recenzii din social media, te ajută să „împingi” vizitatorii în direcția corectă. De asemenea, trebuie să incluzi un CTA puternic căruia clientul nu poate rezista.

Freshdesk urmează formatul tipic al unei pagini de destinație prin clic și oferă soluții clientului, asigurându-i că nu este nevoie de un card de credit pentru a începe.

Pagina de destinație prin clicuri - FreshDesk

Paginile de destinație prin clicuri funcționează bine mai devreme în canalul de vânzări. Clienții potențiali ar trebui să poată învăța despre produs fără prea mult limbaj de vânzare. Reduce presiunea de a cumpăra și le permite să facă următorul pas pe deplin informați.

Pagina de destinație în formă lungă

Gândeește-te la pagina de destinație în formă lungă ca la argumentul tău de vânzare. Nu numai că listează toate beneficiile produsului/ serviciului tău și oferă dovezi sociale, dar ia în considerare și orice întrebări pe care vizitatorul le-ar putea avea și a le răspunde.

Pentru a fi eficiente, cele mai bune pagini de destinație în formă lungă ar trebui să includă:

  • Un titlu puternic și subtitluri care descriu o problemă și modul în care produsul le va rezolva
  • Copie captivantă care informează vizitatorul cu privire la beneficiile produsului/ serviciului și abordează orice puncte dureroase
  • Imagini și/ sau videoclipuri convingătoare care să susțină afirmațiile și să întărească imaginea brandului
  • CTA plasate strategic pe tot cuprinsul paginii
  • Dovada socială pentru a construi încrederea în compania și produsul tău
  • Întrebări frecvente, astfel încât să poți răspunde la întrebări și să elimini orice bariere în calea achiziției

Tier11 ajunge direct la obiect cu mesajele lor puternice și aspectul curat. Conținutul este ușor de digerat, iar secțiunea de întrebări frecvente este un bonus suplimentar.

Pagina de destinație în formă lungă - Tier11 - Landing page care converteste

Paginile de destinație lungi funcționează cel mai bine pentru potențialii clienți care se află în partea de jos a pâlniei de vânzări. Aici vizitatorii pot primi ultimele răspunsuri la potențialele întrebări pe care aceștia le-ar putea avea și pot compara produsul sau serviciul tău cu concurența, astfel încât fiecare detaliu contează!

Pagina de destinație video

Pe o pagină de destinație video, videoclipul este principalul obiectiv. În acest tip de pagină, conținutul video este de obicei situat în partea de sus a paginii, însoțit de o descriere și de un formular de înscriere. Scopul este de a educa vizitatorul cu privire la produsul sau serviciul tău, de a explica beneficiile și valoarea acestuia și apoi de a-l încuraja să se înscrie, să încerce gratuit produsul sau să facă o achiziție.

Exemplul de pagină de destinație de la LivePerson transmite mesajul folosind text minim și un videoclip captivant de 2 minute care descrie toate beneficiile produsului lor. Vrei să  afli mai multe detalii? Vizitatorii pot pur și simplu derula în josul paginii pentru a obține mai multe informații.

Videoclipul funcționează bine pe paginile de destinație, deoarece este mai captivant și poate oferi vizitatorului toate informațiile necesare, fără ca acesta să fie nevoit să citească multe paragrafe de text. Este, de asemenea, o modalitate excelentă de a-ți prezenta produsul în acțiune, astfel încât vizitatorii să își poată face o idee mai bună despre ceea ce oferi.

Pagina de destinație de dezabonare

OK, recunoaștem, aceasta nu este o pagină de destinație tipică. Deși paginile de dezabonare nu sunt folosite ca pagini de destinație pentru campanii, le poți folosi ca o oportunitate de a interacționa cu cei care se dezabonează, de a reduce rata de dezabonare și de a continua conversația.

În loc de vechiul mesaj „Te-ai dezabonat cu succes”, ia în considerare oferirea de opțiuni pentru a rămâne abonat la un anumit conținut, inclusiv un mesaj amuzant, personal sau direcționarea utilizatorilor către canalele tale sociale pentru a rămâne în contact în acest fel.

Refinery29 știe că gama lor largă de conținut ar putea să nu fie pentru toată lumea, așa că o împarte în mai multe categorii pentru a face lucrurile mai convenabile. De asemenea, ei încurajează abonații să-i urmărească pe rețelele sociale, chiar dacă doresc să se dezaboneze.

Pagina de destinație de dezabonare - refinery29

Pagina de destinație de mulțumire

La fel ca și pagina de dezabonare, poți folosi paginile de mulțumire ca o oportunitate de a vinde sau de a încuraja oamenii să interacționeze cu tine pe diferitele canale de marketing. Gândește-te la ea ca la traseul caselor de marcat IKEA a site-ului tău. (dacă știi, știi).

Acesta este un loc excelent pentru a recomanda mai multe opțiuni de conținut abonaților de care ar putea fi interesați, pentru a-i direcționa către canalele de socializare sau pentru a oferi un „ghiont” ușor către o încercare gratuită a produsului/ sau serviciului pe care îl oferi.

AdEspresso face o treabă bună în a-și promova contul de Twitter și de a-și vinde serviciul, oferind o perioadă de încercare gratuită de 14 zile.

Pagina de destinație de mulțumire - AdEspresso

Concluzii

Cele mai bune pagini de destinație sunt direcționate către nevoile publicului respectiv. Ele precizează clar la ce se poate aștepta vizitatorul și folosesc o copie captivantă și convingătoare.

Schema de culori și imaginile se potrivesc cu mesajul și ajută la consolidarea difuzării acestuia. Iată o listă de verificare cu alte lucruri de care trebuie să ții cont atunci când îți configurezi pagina de destinație.

Lista de verificare a paginii de destinație

 

✅ Analizează-ți pagina de destinație din perspectiva clientului

✅ Folosește fundalurile și structura potrivite pentru a face pagina de destinație să iasă în evidență

✅ Recenzii cu imagini pot face pagina ta să pară mai demnă de încredere

✅ Adugă titluri „gălăgioase” care atrag atenția

✅ Fii clar cu privire la propunerea ta de valoare

✅ Folosește adresarea la persoana a doua (cuvântul „tu”), să fie cât mai personal pentru cititor

✅ Folosește un font suficient de mare pentru text, recomandat de  16px

✅ Păstrează textul scurt, concis și la obiect

✅ Temporizatoarele cu numărătoare inversă sunt o modalitate excelentă de a adăuga urgență paginii de destinație

✅ Asigură-te că formularele de abonare sunt conforme cu GDPR

Paginile de destinație sunt, de asemenea, o lucrare în curs. Nicio primă schiță nu va fi câștigătoare, întotdeauna sunt lucruri mici de modificat. Cu testele landing page A/B, poți continua cu optimizarea paginii de destinație până când găsești versiunea care generează conversiile dorite.

Tu ai creat vreodată o pagină de destinație cu MailerLite? Este gratuit!

Trimite newslettere gratuit. Pe viață!

MailerLite te ajută să creezi campanii profesionale și personalizate pe cont propriu, cu instrumente de marketing puternice, dar ușor de utilizat.

Crește-ți publicul și intră în legătură cu acesta, folosind buletine informative, pagini de destinație, ferestre pop-up, site-uri web, automatizări și multe altele, toate fără codare!

Încercă acum cu un cont gratuit pe viață și asistență premium 24/7.

Newsletter gratuit pe viață cu MailerLite

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Folosim cookie-uri pentru a-ți îmbunătăți experiența de navigare. Mai multe detalii.